Toni Castellà i Clavé

Candidat num. 15 al Parlament per Barcelona

Barcelona 1970.

Llicenciat en Administraci√≥ i Direcci√≥ d'Empreses i M√†ster en Administraci√≥ i Direcci√≥ d'Empreses (MBA) per ESADE. Col¬∑laborador acad√®mic a ESADE de 1996-2012. Ha desenvolupat la seva carrera professional en el m√≥n de l¬íempresa a IKL, KRUPP I HOESCH STAHL. Afiliat a Uni√≥ Democr√†tica de Catalunya i la seva organitzaci√≥ juvenil Uni√≥ de Joves des de 1992. Ha ocupat diversos c√†rrecs: Membre del Consell de la Ciutat de Barcelona al Districte de l'Eixample (1995-1999). Secretari general d¬íUni√≥ de Joves (1997-2002). Secretari d¬íOrganitzaci√≥ d¬íUDC (2004 ¬Ė 2010). Vicepresident Executiu (2010-2012). Vocal del Comit√® de Govern fins l¬íescissi√≥ d¬íUDC, el 12 de juliol de 2015. Fundador de Dem√≤crates de Catalunya. Ha estat escollit diputat per la prov√≠ncia de Barcelona per CiU a les eleccions al Parlament de Catalunya de 1999, 2003, 2006, 2010 i 2012. Fins l¬íany 2010 va ser Secretari segon de la Mesa del Parlament. Tamb√© va presidir la Comissi√≥ Legislativa d'Economia, Finances i Pressupost i va esdevenir membre de la comissi√≥ d¬íEducaci√≥ i Universitats i Vicepresident del Consell Assessor del Parlament sobre Ci√®ncia i Tecnologia. Secretari d¬íUniversitats i Recerca del Departament d¬íEconomia i Coneixement. Generalitat de Catalunya des de gener de 2011 fins novembre de 2015. Ha estat escollit diputat per la prov√≠ncia de Barcelona per Junts pel S√≠ al Parlament de Catalunya el 2015 i va presidir la Comissi√≥ d¬íEconomia i Hisenda i exercir com a portaveu d¬íUniversitats i Recerca fins el 2017. Actualment √©s portaveu de Dem√≤crates de Catalunya (DC) √Čs membre d'associacions com els Castellers de Vilafranca, Club Rotary , Drac de Sant Quint√≠ de Mediona i S√ļmate.