Meritxell Serret i Aleu

Candidata num. 1 al Parlament per Lleida

Vallfogona de Balaguer 1975. Politòloga i política. Consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.

És llicenciada en Ciències Polítiques i de l'Administració per la Universitat Autònoma de Barcelona i té un postgrau en Direcció General per la Universitat Oberta de Catalunya. Parla quatre idiomes: català, castellà, anglès i francès.[1] En l'àmbit laboral ha treballat com a directiva a Provedella, centre de promoció de la carn de vedella, en tasques d'organització a la Unió de Pagesos i com a coordinadora tècnica de la Fundació del Món Rural. Va ser regidora de l'Ajuntament de Vallfogona de Balaguer com a independent per Esquerra Republicana de Catalunya. Ha estat membre del secretariat nacional i coordinadora d'incidència política de l'Assemblea Nacional Catalana. Des del 2009 és presidenta de l'Associació Cultural El Xop de Vallfogona de Balaguer.[1] El 13 de gener de 2016 va ser nomenada consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació pel president de la Generalitat, Carles Puigdemont. El dia 14 de gener va prendre possessió del càrrec.[3] El 27 d'octubre de 2017 després que el Parlament de Catalunya proclamés la República Catalana, el Senat va aprovar les mesures proposades pel govern a l'empara de l'article 155 de la Constitució Espanyola, entre elles la destitució del President de la Generalitat de Catalunya i tot el seu govern de Catalunya, inclosa Meritxell Serret consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació. Immediatament després va ser publicat en el Boletín Oficial del Estado.