Marta Rovira i Vergés

Vic 1977. Secretària General d’ERC.

Vaig néixer el 25 de gener de 1977 a Vic, ciutat on visc amb la meva parella i la meva filla de sis anys, l'Agnès, amb qui m'encanta passar tot el temps que la feina em deixa. Sóc llicenciada en Dret per la Universitat Pompeu Fabra i he treballat uns quants anys com a advocada, la meva altra gran passió. També sóc llicenciada en Ciències Polítiques i de l'Administració, en aquest cas per la Universitat Oberta de Catalunya. Ara, però, em dedico a la política, sóc diputada del Parlament i secretària general d'Esquerra Republicana fent tàndem amb l’Oriol Junqueras, que va ser elegit president. Entre el 2008 i el 2012 vaig assumir la Secretaria General de l'Aliança Lliure Europea (ALE), el partit polític europeu que agrupa diverses formacions polítiques de nacions sense estat, entre les quals hi ha Esquerra Republicana, l'SNP i el Plaid Cymru. I l'any 2011, vaig ser escollida secretària general d'Esquerra Republicana. Actualment, també sóc la portaveu del grup de Junts pel Sí al Parlament de Catalunya. D'altra banda, he estat vocal secretària dels Joves Advocats de Catalunya (2006-2007), membre de la colla castellera Sagals d'Osona, i m'agrada caminar per les rutes de GR, descobrir nous autors de contes o novel·les com recentment la Lucia Berlin i la Jenn Díaz, i sobretot rellegir el gran Zygmunt Bauman. De sèries, quan puc, segueixo The Good Wife o Homeland, i m’he mirat totes les temporades de The West Wing.