Llu铆s Amat i Batalla

Candidat num. 8 al Parlament per Girona

Barcelona 1962. Resideix a Sant Esteve d聮en Bas (La Vall d聮en Bas).

Un meu amic sempre em diu que tinc una visi贸 esf猫rica de l聮educaci贸, perqu猫 he tocat pr脿cticament tots els seus 脿mbits. L聮educaci贸 ha estat i 茅s, un dels eixos principals de la meva vida. Crec fermament que l聮educaci贸 茅s l聮eina m茅s poderosa per canviar el m贸n. S贸c mestre de formaci贸 i de vocaci贸. Amb catorze anys i uns amics vaig fundar un Grup d聮Esplai al barri on vivia. Vaig ser monitor de lleure durant molts anys i vaig compaginar l聮educaci贸 en el lleure (volunt脿ria) amb la feina de mestre durant una bona 猫poca. Amb els joves de l聮Esplai vam fundar, tamb茅, una Colla de Diables. Vaig ser el secretari general d聮Esplais Catalans (ESPLAC), sent el m脿xim responsable de les tasques de gesti贸 de la federaci贸. He estat mestre de prim脿ria i de secund脿ria. Tamb茅 he estat mestre a l聮Escola d聮Adults d聮Olot i responsable de tallers per a la Gent Gran. D聮altra banda, em van encarregar, en el seu moment, engegar i dirigir l聮Escola Taller d聮Olot. Estic d聮exced猫ncia com a t猫cnic d聮educaci贸 i joventut de l聮Institut Municipal d聮Educaci贸 d聮Olot, on he estat el responsable del Consell Escolar Municipal, del Pla Educatiu d聮Entorn, i de l聮脌rea de Joventut entre d聮altres responsabilitats. Com a pare, sempre he estat involucrat en les AMPA de les escoles de les nostres filles (tenim dues filles). Vaig ser president de l聮AMPA de la Llar d聮Infants del poble, tamb茅 del Parvulari i membre de la Junta de l聮Ampa de l聮Escola Verntallat del nostre municipi, d聮on tamb茅 vaig formar part del seu Consell Escolar. S贸c soci i col路laboro des de fa molt, en diverses associacions locals: el GECA (grup excursionista) i col路laborant en la Lletissonada (marxa excursionista) i en el Club B脿squet Vall d聮en Bas; participo en escenes del Pessebre Vivent de Joanetes, col路laboro amb la marxa del Club Ciclista Bas, i vaig ser un dels fundadors de l聮ANC de la Vall d聮en Bas. Vinc del m贸n associatiu, sempre he cregut en la for莽a de l聮associacionisme. L聮octubre del 2014 vaig impulsar la creaci贸 de La Vall Plural, un grup molt transversal de persones de diferents edats, formaci贸 i dels diferents pobles que formen el nostre municipi; vam crear el grup conven莽uts que a La Vall li calia un nou impuls per fer les coses d聮una altra manera des de l聮Ajuntament. Els companys i companyes em van demanar encap莽alar una llista per presentar-nos a les eleccions municipals del 2015. Actualment s贸c l聮Alcalde de La Vall d聮en Bas, responsabilitat a la que em dedico en exclusivitat. Abans d聮aquesta experi猫ncia, no m聮havia dedicat mai, directament, a la pol铆tica. Per a mi 茅s un gran honor exercir aquest c脿rrec. Entenc la pol铆tica com a una gran eina per treballar i estar al servei de les persones; una eina enfocada cap el b茅 com煤, posant l聮accent en la igualtat d聮oportunitats. Posant l聮accent en construir un futur millor. Les companyes i companys de la comarca, em van proposar com a candidat a les eleccions al Parlament de Catalunya; hi s贸c per responsabilitat i comprom铆s amb el pa铆s i per l'enorme il路lusi贸 de treballar fer un pa铆s millor construint la nostra Rep煤blica.

la democr脿cia sempre guanya