Carme Forcadell i Lluís

Xerta, 1956. Viu a Sabadell.

√Čs llicenciada en Filosofia i en Ci√®ncies de la Comunicaci√≥ per la Universitat Aut√≤noma de Catalunya (UAB) i m√†ster en filologia catalana per la mateixa universitat. Ha treballat en diferents mitjans de comunicaci√≥ i com a t√®cnica del Departament d¬íEnsenyament de la Generalitat de Catalunya. Actualment treballa com assessora de llengua i cohesi√≥ social al Vall√®s Occidental. Ha publicat m√ļltiples articles i llibres sobre planificaci√≥ ling√ľ√≠stica, llengua i identitat. Ha estat una activista pol√≠tica compromesa amb la llibertat de Catalunya i amb la defensa i el foment de l¬í√ļs de la llengua catalana. Va ser una de les fundadores de la Plataforma per la Llengua i √©s membre de la Comissi√≥ de la Dignitat, d¬í√ímnium Cultural i de la Plataforma Pel dret a Decidir, de la qual en va ser vicepresidenta. El 2012 va ser escollida presidenta de l¬íAssemblea Nacional Catalana (ANC), c√†rrec que va ocupar fins al 2015. En la legislatura XI va ser escollida diputada i Presidenta del Parlament.